bindu

bindu is een purpose gedreven conceptstudio met de missie mensen te helpen hun idee of droom te smeden tot een tastbaar en overtuigend concept. En ondernemers en leiders met een (ziels)missie te helpen om te groeien met meer zichtbaarheid en vernieuwing.

Wij zetten Imagination en conceptdenken in om het beeld dat mensen in hun hoofd hebben te transformeren naar een tastbare vorm, zodat een idee het levenslicht kan zien. Daarna ondersteunen wij mensen met implementatie en zichtbaarheid.

We zijn een klein, gedreven team dat vanuit het hart werkt, met liefde voor de klant. We gaan er vol voor om onze deelnemers te helpen en gaan verder waar anderen stoppen.

Met het doel dat deelnemers eindelijk helder voor ogen hebben wat ze willen creëeren en wat ze moeten doen om het ook daadwerkelijk te realiseren.

Als je je afvraagt wat bindu betekent. Het is het kleinste deeltje in het universum, het beginpunt van alle creatie. Het wordt ook beschreven als het heilige symbool van de kosmos in zijn ongemanifesteerde staat.

Ik kwam het tegen in het Boek der Symbolen en was er meteen verliefd op. Omdat er in iedereen een zaadje zit dat kan groeien en tot wasdom worden als je er aandacht aan geeft en ruimte voor maakt.

Hey, ik ben het. Vanessa

 

En alhoewel ik gelukkig een team om me heen heb die me helpt om alles te doen, ben ik wel de stalmeester van het geheel.

In 1994 ben ik afgestudeerd in bedrijfskunde aan universiteit Nyenrode en heb me sindsdien bezig gehouden met de creatieve kant van het bedrijfsleven. Wat resulteerde in tientallen, zo niet honderden creatieve strategieën, marketing- en communicatieplannen, (digitale) media-formats, pitches, brainstorms, concepten en evenementen.

Ik noem mezelf wisselend ondernemer, business creative, creatief strateeg of conceptontwikkelaar. Omdat elke situatie vraagt om een unieke benadering.

Voor mijn werk zet ik conceptdenken in, wat ik omschrijf als multidisciplinaire methodiek. Een gedachtestroom die business- en strategiemodellen, intuïtief denken, creativiteit, design thinking en toekomstverkenning combineert.

Men zegt dat ik een toekomstvisie heb die voor de troepen uit loopt en een origineel brein heb dat altijd de essentie weet te vinden. En daarna op een diepere laag de perfecte verbindingen legt, waardoor een concept in alle haarvaten bruikbaar is en klopt. Ik heb een neus voor talent en zie overal kansen.

Ik heb televisie en magazine-formats, evenementen, awards, merken, producten en bewegingen gestart en ontwikkeld. Teveel om op te noemen, maar om jou het gevoel te geven dat ik weet wat ik doe, hier een kleine selectie van bekende organisaties en merken waarvoor ik creatieve sessies, strategieën en/of concepten heb ontwikkeld: NOS Jeugdjournaal, Disney XD, Endemol, Niehe Media, ELLE, Cosmopolitan, EMERCE, MarketingTribune, Allen & Overy, WNF, Artsen zonder Grenzen, Unicef, Wildlands, Joline Jolink, Donny Craves, NOOSA-Amsterdam, Koning Willem I Prijs, 200 jaar Koninkrijk en SAIL Amsterdam.

Over jou

Liever heb ik het over jou, want daarvoor is deze website in het leven geroepen. Een paar jaar geleden bekroop me het gevoel dat ik veel meer kon doen dan één of twee grote projecten per jaar ontwikkelen, hoe leuk en boeiend dan ook.

Het is mijn droom om mensen zoals jij te helpen om hun wens, verlangen, droom of idee het daglicht te laten zien, het tastbaar te maken. En ik durf te beloven dat je supertrots zult zijn op het resultaat.

Ik weet dat je veel twijfels en redenen hebt om het niet te doen, maar wil je uitnodigen om je drempels onder de loep te nemen. En ze dan te toetsen op wat ze je brengen. Het is jouw oude systeem om je veilig te houden. Maar als je iets nieuws wilt, iets anders, gebeurt dat niet vanzelf. En zal je toch íets anders moeten doen.

Sociale directeuren


Ben jij een directeur met een sociale of duurzame (ziels)missie? Kijk dan voor meer informatie op bindu.amsterdam.

Jij bent de directeur van een kleine of middelgrote onderneming en staat voor een grote uitdaging, kans of verandering. Je hebt een duidelijke visie wat er moet gebeuren, maar er is geen tijd of interne creatieve denkkracht om dat goed uit te werken en op ‘papier’ te zetten.

Je hebt behoefte aan verse ideeën, andere perspectieven, routes buiten de gebaande paden, waarvan je zeker weet dat je hiermee de nodige resultaten behaalt. Een strategie, concept of idee dat onderscheidend is, dat meer zichtbaarheid realiseert en mensen laaiend enthousiast maakt. En zo meer betrokkenheid en groei creëert.

Door onze jarenlange, beproefde methode van conceptontwikkeling weten wij precies hoe we verrassende verhalen, concepten, producten, video’s, formats, ‘winning’ pitches of evenementen kunnen maken.

Als jij een slimme, gedreven directeur of ondernemer bent met een vrije geest, het hart op de goede plaats en veel humor, dan ben jij net als onze meeste klanten en gaan we voor jou door het vuur.

Meer informatie

bindu nieuwsbrief

Schrijf je in en blijf op de hoogte van onze programma's, workshops, verhalen, tools en tips.