bindu

 

bindu is een purpose gedreven concept company met de missie mensen te helpen hun idee of droom te smeden tot een tastbaar en overtuigend business concept. En ondernemers en leiders met een (ziels)missie te helpen om te groeien met meer zichtbaarheid en vernieuwing.

Wij zetten Imagination en conceptdenken in om het beeld dat mensen in hun hoofd hebben te transformeren naar een tastbare vorm, zodat een idee het levenslicht kan zien. Daarna ondersteunen wij mensen met implementatie en zichtbaarheid.

Als je je afvraagt wat bindu betekent. Het is het kleinste deeltje in het universum, het beginpunt van alle creatie. Het wordt ook beschreven als het heilige symbool van de kosmos in zijn ongemanifesteerde staat.

Over Vanessa

Vanessa is in 1994 afgestudeerd in bedrijfskunde aan universiteit Nyenrode en heeft zich sindsdien bezig gehouden met de creatieve kant van het bedrijfsleven. Wat resulteerde in honderden creatieve strategieën, marketing- en communicatieplannen, (digitale) media-formats, pitches, brainstorms, concepten en evenementen.

Vanessa is expert in conceptdenken, wat een multidisciplinaire methodiek is. Zij omschrijft het als een gedachtestroom die business- en strategiemodellen, intuïtief denken, creativiteit, design thinking en toekomstverkenning combineert.

Vanessa heeft een toekomstvisie die voor de troepen uit loopt en een origineel brein dat altijd de essentie weet te vinden. En daarna op een diepere laag de perfecte verbindingen legt, waardoor een strategie of concept in alle haarvaten bruikbaar is en klopt. Ze heeft een haarfijne neus voor talent en ziet altijd kansen en mogelijkheden.

Ze heeft televisie-, magazine- en evenementenformats ontwikkeld, net zoals awards, merken en producten. Daarnaast weet ze hoe je een bewegingen start of simpel gezegd, mensen in beweging krijgt.

Een selectie van bekende organisaties en merken waarvoor ze heeft gewerkt: NOS Jeugdjournaal, Disney XD, Endemol, Niehe Media, ELLE, Cosmopolitan, EMERCE, MarketingTribune, Allen & Overy, WNF, Artsen zonder Grenzen, Unicef, Wildlands, Joline Jolink, Donny Craves, NOOSA-Amsterdam, Koning Willem I Prijs, 200 jaar Koninkrijk en SAIL Amsterdam.

Over jou

Wij hebben verschillende soorten groepen mensen die wij helpen. Van starters, kleine ondernemers tot middelgrote organisaties. Onze specialisatie is strategie, concept en creatieve sessies 'for meaningful growth'. Wij krijgen alles losse ideeën bij elkaar in een strak plan. Of we kunnen helpen om buiten de gebaande paden te gaan en met nieuwe oplossingen te komen. Inside of outside the box.

Voor wie?
• Creatieven
• Ondernemers met een (ziels)missie
• ZZP’ers met een groei-ambitie
• Directeuren van middelgrote bedrijven met een sociale of duurzame ambitie
• Not-for-profit organisaties
• Mensen met een vrije geest en een groot hart

Creatieven, ondernemers en ZZP’ers
• Je wilt ondernemen, maar je weet nog niet precies waarmee.
• Je hebt een idee, maar je weet niet zo goed hoe je het moet aanpakken.
• Je hebt al een bedrijf, product of merk, maar je hebt meer zichtbaarheid en klanten nodig.
• Je vindt het lastig om alles alleen te doen en je zoekt structuur en een klankbord.

Directeuren
• Je zoekt iemand die jouw helpt om jouw volgende stap zakelijk creatief vorm te geven.
• Je bent op zoek naar een goed idee, maar je loopt vast qua tijd en creativiteit.
• Er zijn veel ideeën, maar het lukt niet om het in een kloppend verhaal te krijgen.
• Je bent op zoek naar “The Big Idea”, creatieve denkkracht en/of een goed concept.
• Je wilt vernieuwen, maar je vindt geen nieuwe mogelijkheden.
• Je wilt ‘iets’ met purpose of de SDG’s en wilt dat iemand je helpt.

Contact?
mail • [email protected]

 

Sociale directeuren

 

Ben jij een directeur met een sociale of duurzame (ziels)missie? Kijk dan voor meer informatie op bindu.amsterdam.

Jij bent de directeur van een kleine of middelgrote onderneming en staat voor een grote uitdaging, kans of verandering. Je hebt een duidelijke visie wat er moet gebeuren, maar er is geen tijd of interne creatieve denkkracht om dat goed uit te werken en op ‘papier’ te zetten.

Je hebt behoefte aan verse ideeën, andere perspectieven, routes buiten de gebaande paden, waarvan je zeker weet dat je hiermee de nodige resultaten behaalt. Een strategie, concept of idee dat onderscheidend is, dat meer zichtbaarheid realiseert en mensen laaiend enthousiast maakt. En zo meer betrokkenheid en groei creëert.

Door onze jarenlange, beproefde methode van conceptontwikkeling weten wij precies hoe we verrassende verhalen, concepten, producten, video’s, formats, ‘winning’ pitches of evenementen kunnen maken.

Als jij een slimme, gedreven directeur of ondernemer bent met een vrije geest, het hart op de goede plaats en veel humor, dan ben jij net als onze meeste klanten en gaan we voor jou door het vuur.

Meer informatie

bindu nieuwsbrief

Schrijf je in en blijf op de hoogte van onze programma's, workshops, verhalen, tools en tips.