Van idee naar inkomen

business Mar 02, 2021

Als het gaat om een business concept wil je niet zomaar je eigen idee uitwerken. Je wil een effect sorteren. Zoals een evenement organiseren waar iedereen kaartjes voor wil kopen, een (online) winkel beginnen die veel klanten aantrekt of een modemerk starten dat iedereen wil dragen. Kortom iets opzetten waar je geld mee kan verdienen. Dat is een ingenieus samenspel van een veel verschillende elementen. Vandaag bespreek één van die elementen, de ideale klant.

Je kunt niet alles zijn voor iedereen. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het belangrijk is om te bedenken voor wie je het liefste iets wilt maken en voor wie jouw idee het meest geschikt is. Aan iemand die gelukkig getrouwd is, hoef je bijvoorbeeld geen “Singles reis” te verkopen. Om erachter te komen aan wie jij jouw product of idee wilt gaan verkopen moet je jezelf onder dompelen in de wereld van jouw klant. Ga observeren, doe deskresearch of organiseer een focus groep. Zo zorg je dat je weet welke wens je voor jouw klant kan gaan vervullen, of welke pijn je kan oplossen. Een cruciaal punt, want zo weet je wat jouw klant nou echt wilt en waarvoor de klant bereid is om te betalen.

Om van idee naar inkomen te gaan ga je je product of dienst ontwikkelen. Wanneer je op het punt gekomen bent van het bepalen van de ideale klant, is het goed om de zogenoemde klantreis in kaart brengen. In deze ‘reis’ onderzoek je alle contactmomenten tussen jouw ideale klant en jouw organisatie, product of merk. Je gaat dus kijken naar alle mogelijke manieren waarop en middelen waarmee jouw klant in contact komt met jou. En bij ál deze contactmomenten wil je een goede indruk achterlaten en wil je dat de klant een goed gevoel heeft bij jou. Omdat je waarde levert en omdat jouw klant zich gezien, gehoord en begrepen voelt. Elke keer opnieuw.

Dit is gelijk een goede manier om al je offline en online marketing activiteiten in kaart te brengen en samen te brengen. Wanneer je dit allemaal hebt uitgezocht, weet je namelijk veel beter hoe en waar je klantervaringen kunt verbeteren. Een goede manier om dit in kaart te brengen en te visualiseren is de “Customer Journey Map”.

Heb jij ook de wens om een idee te realiseren, maar heb je er nog niet echt werk van gemaakt? Wil je al je ideeën en hersenspinsels eens in een strak plan zetten waar je geld mee kunt verdienen?

Laat mij je dan helpen met de Imagination workshop die ik aanstaande donderdag 4 maart geef. Tijdens gratis ‘Van idee naar inkomen Imagination Workshop’ help ik je verder om de eerste stap te nemen. We kunnen uitzoeken hoe je serieus werk kunt maken van jouw idee en hoe je er geld mee kunt verdienen.

Enthousiast geworden? Hier kan je meer lezen over de workshop en kan je je inschrijven voor een van de twee tijdslots.

bindu nieuwsbrief

Schrijf je in en blijf op de hoogte van onze programma's, workshops, verhalen, tools en tips.